2014/01/15

Ett pysselprojekt i väntan på vårt lilla hjärta...

...mm så är det ju faktiskt. Vi väntar ett litet hjärta i april. Så mysigt och som vi längtar. Så pysselprojekten över jul bestod av en del förberedelser. I denna lilla hörna ska vårt lilla hjärta få sussa så småningom och då kommer säkert hyllorna att fyllas med både annat och mer...


Så vad hittade vi på när vi (för jag fick ju faktiskt lite assistans) pysslade?
Jo, först hängde vi av dörren och jag måttade flitigt för en tur till Bauhaus med min skiss i högsta hugg. Några plankor, färg, skruv och annat smått och gott senare satte jag igång med mitt lilla projekt. Sandpappring/slipning av hyllplan och stödbitar (hyllplanen behövde lite extra finjustering av mannen då de inte var perfect match i den något ojämna "gluggen") och målning av det samma och "gluggen". När allt var torrt började det roliga - montering och piff! Mannen hjälpte gladeligen till med montering och tavelupphängning (krävs borrning och plugg i våra härliga gamla väggar) och sen fick jag pyssla resten själv. Jag känner mig nöjd och hoppas att vårt lilla knyte ska trivas i sin lilla hörna när det är dags. Men för nu får hörnan mest ge oss mys i sovrummet.

Kram och ha en fin kväll!
KarinLisaMargareta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar