2014/01/28

Mitt lilla huvudbry

Just nu går jag runt med lite huvudbry och så som jag är så kan jag ju inte riktigt släppa det heller... Vi har börjat eller forsatt ett litet nytt projekt hemma - tapetsering. I julas flyttades och uppdaterades STRING-hyllan i lilla rummet för att göra plats för en liten hjärtehörna under loftet. Tapet beställdes och förberedelserna var igång, lite mer än vad vi räknade med men skam den som ger sig. I helgen var vi äntligen redo att faktiskt tapetsera! Det kändes superkul och jag såg ljuset till att få pyssla och piffa men tji fick jag/vi. Första mindre roliga insikten kom ganska fort, vi hade beställt för lite tapet. Det var ju bara en liiiiten vägg vi skulle göra men tydligen inte liten nog och mönsterpassning kräver sina rullar tapet... Jaja vi gör så långt vi har tapet, tänkte vi och beställde glatt en rulle till. I samma stund nådde vi hörnet med stort H. Det är inte rakt och härligt som på alla youtubefilmer om mönsterpassning i hörn. De spenderade minuterna på dessa var förgäves och nu sitter jag här med värsta huvudbryn... Hur ska jag få till detta på bästa sätt utan att störa min perfektionism för mycket? Men visst ser det liiite fint ut genom dörren? ;) Så hur ska vi nå dit för hela hörnet? Tror en frågesväng till hantverkarna på jobbet kan vara väl investerad tid om inte någon av er där ute har något finurligt tips till mig? 

Problemet:
Vi började från vänster för att få en fin, skarp och lodrät kant under loftsängen och sen har vi arbetat oss in mot hörnet. Knappt en decimeter till hörnet är vi nu inte i lod med hörnet... Så hur ska vi få en fin hörnövergång med lodrät mönsterpassning på nästa vägg? 

Skulle blir överlycklig av alla tips som kan stilla mina sömnsvårigheter som kantas av mönsterpassning och hjärtenamnstänk...

Kram på er och ha en fin tisdag!
KarinLisaMargareta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar