2013/06/18

En tisdagkväll

 
En tisdagkväll. En vanlig vardagkväll. En av många kvällar då mannen är på vift. Denna gång i Finland. Det är en flitig kärlek jag har. Så vad hittar jag på en sådan kväll när jag inte har sällskap? Ikväll blev det småpyssel och tv-soffan. 

På balkongen har jag en del bry med mina hortensior. Jag tycker att de är så vackra men ganska svåra att sköta om. Den här lilla finingen hade brutits av i helgens vind och regn så den fick flytta in. Lite solbränd i kanterna men ändå så vacker. 

En annan dag får jag visa vår kära balkong där vi bor så fort vi kan just nu. En extra filt låter oss stanna ute en stund till på kvällarna :) Där ute jag har också små projekt för mig. Bland annat odlar jag lite kryddor och luktärt från fröet och de är verkligen på gång nu. Ni kan spana in deras framsteg på min instagram, karinlisamargareta. I övrigt har jag jordgubbsplantor, olivträd, hortensior och fjärilslavendel där ute. Jag älskar balkongmys!

Nu ska jag krypa ner under täcket för att orka upp till det tidiga tåget imorron!
Dröm vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar