2013/06/30

Längs mitt favorithav

Äntligen kom helgen vi längtat efter, en helg i Beddingestrand hos mina föräldrar. Trots väder som inte känts sommar har vi haft himla mysigt. Bara varit och umgåtts.

Igår spontanbesökte jag min fadder och hennes man i deras mysiga pörte i Abbekås. Vi satt i soffan, åt chokladpraliner, drack bubbel och pratade till regnsmattret. Det är något speciellt att få umgås med dem, mina 40-talistvänner som min man brukar skoja om med glimten i ögat. Jag har alltid gillat att vara med mina föräldrar och deras vänner. Den relationen är unik och viktig för mig. Jag drömmer om att mina framtida barn en gång ska gilla det lika mycket som jag gör. Det där med att blanda generationer är mysigt, tycker jag. Man får så mycket av varandra i det mötet.
Samtidigt någon kilometer bort var min entusiast till man på golfbanan så fort solen tittade fram. Tillsammans gick vi sen en kvällspromenad längs mitt favorithav och finurlade på vad vårt nästa projekt här hemma ska bli... 
Imorron är det måndag igen och två veckor kvar till semester och den ska vi börja just här vid detta havet, längtar!

Vackra sommardrömmar,
KarinLisaMargareta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar