2013/08/08

Drömmer mig tillbaka...

I ett nafs var den ljuvliga semestern slut och jag är tillbaka på kontorsstolen i den småländska skogen... Vad hände egentligen? Hur kunde tre veckor gå så fort?

Men så härligt jag har haft, en riktig hänga-mysa-sommar. En vecka på sommarparadiset blev plötsligt två med syster och hennes familj. Finns det hjärterum finns det stjärterum som det sött brukar heta. Det blev en ljuvlig vecka med underbart väder, en veckas tennisskola till och massa häng med familj och syskonbarn. Någon kväll var vi faktiskt ensamma också och fick tid för bara varandra. Vad är inte underbart då om en kvällspromenad längs havet i månskenet <3


Tennisen har lite bitit tag i mig i sommar så för bästa inspiration var vi i Båstad mellan paradisveckorna på sydkusten och såg damernas semifinaler. Så grymma de är! Kul att vår svenska Johanna Larsson gick till final mot världsstjärnan Serena Williams. Resultatet i den matchen var ju sen inte så svårspått men läckert att det var just vår svenska som stod i final mot henne. Tennisdagen avslutade vi på ett somrigt Sillen och Makrillen i Helsingborg med bästa platserna närmst havet med fina vänner och övernattning i staden. Dagen därpå var vi på Dunkers Kulturhus och såg Lars Wallins utställning. Den måste jag varmt rekommendera. Till och med mannen var imponerad och hade tålamod att strosa runt.

Sista och förra veckan hade vi i sköna Malmö med fullt umgåsschema, massa sol, bad och hemmapyssel, så härligt! Det här med att ha semester hemma är inte så dumt. Hinna med sådant som man annars ska pressa in på kvällar eller helger kan göras i lugn och ro och på en gång, det gillar jag. 

Än är jag inte helt beredd på att välkomna hösten även om regnet öser ner utanför mitt fönster så jag väljer att vänta lite till...

Ha en fin sensommar allihop!
KarinLisaMargareta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar