2013/12/01

Första advent

Plötsligt var det första advent och den första december, vad hände? Men så mysigt! Jag har adventsbakat hela dagen, lussekatter, skurna pepparkakor, sirapskakor och sist men inte minst har jag gjort ischoklad med polka. Nästa söndag har vi bjudit in till glöggmys så då ska det frossas i sötsakerna till rykande glögg. Till dess ska även granen ha fått flytta in, lite tidigt kanske men allt för julstämningen och myset.

I veckan har jag också bjudit in några tjejer till julpyssel och julfika här hemma. Ska bli spännande att se vad alla tar med för pyssel som vi ska ägna kvällen åt. Själv spenderade jag en stund på Panduro i helgen för att hitta bra papper till mitt pysselmoment men får göra ett nytt försök på Matton i veckan...

Sov så gott!
KarinLisaMargareta

1 kommentar:

  1. Åååhh jag vill bo nära dig o komma på pysselmys och glöggmys. Typiskt.

    SvaraRadera