2013/04/11

En liten visuell berättelse

Oj vad jag pysslat ikväll. Igår var jag på min Beckmanskurs och lyssnade till Ingela och Vi och blev så inspirerad av deras teknik och kommunikationsform, massa klipp och klistra! De gav oss en  uppgift som de byggde upp stegvis. Steg ett innebar att vi skulle skriva en kort berättelse med max 400 tecken på något av orden: förändring, framtid, väntan, kultur eller utanför. Jag valde framtid och såhär blev min berättelse...

En flicka drömmer sig bort hemma i sitt flickrum. Hon drömmer fritt. Hon drömmer om att bestiga berg, hoppa bland puffiga moln (sådana där som man bara ser från flygplansfönstret), fånga en stjärna och om framtiden. Hur är framtiden bestämd för henne? Hon drömmer vidare om puffiga moln... Framtiden får vänta.

Steg två blev att visualisera denna berättelse helt fritt så när som på en låda som vi fick kånka hem och ikväll har den fått liv...



  

Snipp snapp slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar